Klasyczne meble – wybierz ze mną rzeczy do butiku!

Marzec 19, 2017

Klasyczne meble to oczywiście to, co lubię najbardziej. Tak jak pisałam w poprzednim wpisie (Butik przed remontem i pierwsze projekty), od razu wiedzieliśmy z Romanem, jaki klimat ma mieć nowe miejsce dla naszych marek. Dzięki znalezieniu architektów, którzy również załapali to w mgnieniu oka, bardzo szybko mieliśmy gotową i spójną koncepcję. Obecnie w butiku trwa remont, a my wybieramy krzesła, stół, pufy, podłogę, wieszaki, szklanki i wiele innych rzeczy. Dla mnie to ogromna frajda, bo w ramach pracy bezkarnie mogę przeglądać oferty sklepów, ale nie da się ukryć, że wymaga to jednak dość dużego wysiłku, bo wszystko do siebie musi pasować. Dlatego dzisiaj razem z Limango przygotowałam plakat inspirację, który ma pomóc połączyć poszczególne elementy w jedną całość.

Limango to klub zakupowy, w którym możesz kupić wiele produktów w niższych cenach. Najwięcej kampanii z kategorii Dom (czyli ogólnie wystrój wnętrz, meble, AGD) pojawia się tam w okolicy weekendu. Najczęściej trwają około 4 dni, więc trzeba się śpieszyć, ale ceny są naprawdę konkurencyjne. Na grafice niżej znajdziesz wybrane przeze mnie meble i dodatki z obecnej kampanii. Jeśli jednak trafisz na ten wpis za miesiąc lub za pół roku, to linki prawdopodobnie będą już nieaktywne, ponieważ rzeczy zostaną sprzedane. Nie martw się! Limango zmienia swoją ofertę bardzo często, dzięki czemu non stop można znaleźć interesujące pozycje. W tym celu po prostu wejdź przez stronę główną w obecnie trwające kampanie. I chociaż ten wpis dotyczy mebli, to nie byłabym kobietą, gdybym nie wspomniała, że na Limango jest też kategoria Uroda i pielęgnacja, w ramach której można upolować prawdziwe perełki. Przykładowo ja jakiś czas temu kupiłam tam perfumy Lalique w cenie obniżonej o 70%.

Wracając do tematu wpisu: klasyczne meble to główny motyw. Jednak chciałabym, żebyś zauważyła, że klasykę rozumiem jako prostotę, minimalizm i funkcjonalność. Dla mnie to jest trochę taka klasyczna nowoczesność. Nie chcemy bowiem w butiku nawiązywać do dawnych epok. Nasze marki żyją tu i teraz. Stawiamy na współczesność w lekkiej formie. Nie kombinujemy z kolorami i wzorami. Przede wszystkim wierzymy w to, że lepsze jest wrogiem dobrego. Chcemy upraszczać.

Misją mojej marki jest to, żeby kobieta rano nie marnowała czasu na wybieranie ubrania przez godzinę, tylko miała w szafie gotowe zestawy, w których świetnie się czuje, a jeszcze lepiej wygląda. I tak też ma wyglądać nasz butik. Przejrzyście, harmonijnie i bez zbędnych ozdobników. Chciałabym, żebyś pomogła mi go urządzić, i dlatego mam dla Ciebie konkurs. Po prostu znajdź dla mnie meble!

KONKURS

Zerknij na wizualizację na znajdującym się niżej plakacie, a następnie przejrzyj ofertę Limango i w komentarzu pod tym wpisem wrzuć link do produktu, który Twoim zdaniem najbardziej pasuje do koncepcji butiku. Napisz kilka słów uzasadnienia i czekaj na wyniki! Najciekawsza odpowiedź zostanie nagrodzona bonem o wysokości 200 zł do wykorzystania w Limango (minimalna kwota zakupów to 201 zł). Konkurs trwa do 26.03.16 do godz. 23.59.

Życzę Ci powodzenia, a Ty trzymaj mocno kciuki – tym razem nie za mnie, ale za ekipę remontową, która przez 6 dni w tygodniu pracuje nad tym, żeby niedługo wszystko wyglądało przepięknie! Otwarcie naprawdę coraz bliżej.

WYNIKI

Nagrodę wygrywa Pani Marta Zet. Proszę o e-mail kontakt [at] blackdresses.pl w celu wygenerowania bonu. Gratuluję i dziękuję za udział w zabawie!

1. Fotel | 2. Otomana | 3. Lampa stołowa | 4. Półka | 5. Lampa stołowa | 6. Puf | 7. Krzesło | 8. Stolik | 9. Stolik kawowy | 10. Lampa podłogowa | 11. Stołek | 12. Hocker

 

 

 

  • Justyna Kwiatkowska

    Monika, dziękuję – znalazłam właśnie otomanę idealną! <3

  • Ilona

    https://www.limango-outlet.pl/amadeles-petits/stolik-w-kolorze-bialo-czarnym-50-x-60-x-50-cm-5237091?utm_source=social_media&utm_medium=blackdresses&w=1687406001
    Stolik numer 8.
    Prosty, klasyczny, czarny – jak Twój flagowy produkt black dress.
    Nowoczesny – jak cała marka
    Asymetryczny – również nawiązanie do produktów, np czarna sukienka z asymetrycznym dekoltem.
    Wykonany z prostych materiałów. Idealny w swojej prostocie.
    Po prostu ładny, estetyczny a do tego funkcjonalny. :)

  • Anna Haraf

    Najbardziej do tego wystroju pasują mi te świeczniki: https://www.limango-outlet.pl/amsinck-sell/swiecznik-2-szt-w-kolorze-kremowym-4913868 :) Wg mnie nadałyby wnętrzu bardziej przyjaznego charakteru. Wyglądają jak zrobione z kory brzozy, choć tak naprawdę to kamień żywiczny ;) Pasowałyby tym samym do lamp stołowych z plakatu. Światło żarówek, które współgra z ogniem stworzy niebanalny klimat w Twoim butiku. Sama już mam ochotę tam wejść i poczuć się po prostu jak w domu :) Ciepło, cieplej, Black Dresses…

  • Monika Monkiewicz

    Jako, że do Butików przychodzą czasem mamy z dziećmi stawiam na stylowy dodatek https://www.limango-outlet.pl/karup/dzieciecy-fotel-futon-baby-nest-w-kolorze-antracytowym-3581918 – dziecko na pewno będzie zachwycone, spocznie choćby na chwilę, a mama spokojnie będzie mogła wybrać coś dla siebie :)

  • Kinga Kozomaricz

    https://www.limango.pl/shop/detail?cid=28433&prodid=5390327&utm_source=social_media&utm_medium=blackdresses&w=1687406001
    Jak dla mnie to już tylko oświetlenia brakuje w butiku :) Uwielbiam minimalizm dlatego nie warto przesadzać z dodatkowym asortymentem. A ta lampa jest po prostu obłędna i doda kobiecej zmysłowości temu pomieszczeniu…

  • Marta Zet

    Patrząc na produkty, które wybrałaś – nie jestem zaskoczona!:) Nie wiem czy to dobrze czy to źle, obstawiam jednak „dobrze”, gdyż oznacza to, że jesteś w swoim stylu konsekwentna i traktujesz go jako całość. Nie tylko obejmuje ubrania, lecz również wnętrza, w których przebywasz i dodatki, którymi się otaczasz…Najwyższa jakość, świetne materiały (wszyscy wiemy, że masz na tym punkcie zdrowego bzika;) i ponadczasowa forma. Mi się obardzo podoba, gdyż to również 100% ja (a przynajmniej staram się, choć czasem po drodzę kuleję i daję się oczarować sezonowym trendom;)
    Gdybym miała dołożyć coś do Twojej wizualizacji – wybrałabym lampę ETH w kolorze czarno-srebrnym:
    https://www.limango.pl/shop/detail?cid=28433&prodid=5390056
    Prosta forma, skręcająca lekko w industrialną surowość i w neutralnych kolorach. Mój ideał – bez zbędnych ozdóbek, bez przestylizowania, bez wizualnego chaosu…Myślę, że każda kobieta, która stane w Twojej sukience przed lustrem zobaczy się…w innym świetle!;)

  • https://www.limango-outlet.pl/amadeus-les-petits/ramka-w-kolorze-naturalnego-drewna-23-x-41-cm-5237166 Tak minimalistyczne wnętrze jest piękne samo w sobie- w końcu ktoś postawił na prostotę :) Brakuje mi jednak małego elementu ozdobnego. Pomyślałam najpierw o kwiatach, ale kwiaty więdną, więc… :) Proponuję coś co wygląda super: ramki ze zdjęciami z Twoich sesji. Bardzo podobają mi się miejsca, czy to restauracje, czy butiki, które opowiadają jakąś historię. Historia Twojej marki jest spójna, wciągająca i konsekwentna i sądzę, że powinnaś się tym chwalić :) Osobiście widziałabym zdjęcia biało- czarne, nostalgiczne i eleganckie.

  • Z moich doświadczeń wynika, że najważniejszym elementem KAŻDEGO butiku jest przymierzalnia – a ta ma być wygodna i pozwalać na różne harce i wyczyny akrobatyczne – zwykle boso.
    Dlatego nie wyobrażam sobie, żeby w butiku, w przymierzalni nie było… po prostu dywanu.

    https://www.limango.pl/shop/detail?cid=28614&catid=130270&prodid=5369070

    Ten spełnia wszystkie możliwe warunki, jakie stawiasz: jest prosty, ale z pomysłem, wizualnie leciutki (jak chmurka! ;) ), minimalistyczny (i formalnie, i kolorystycznie pasuje idealnie, nie zwraca na siebie uwagi), wykonany ręcznie, a do tego jest w 100% bawełniany – skoro akrylu i poliestru nie dopuszczasz w swoich kolekcjach, to sztuczne dywany też czeka dyskwalifikacja, prawda?

  • An

    Nic tak nie poprawia nastroju jak świeże, piękne kwiaty!
    Dodają uroku w każdym wnętrzu i wywołują uśmiech nawet u dostojnych i poważnych
    osobowości. Pozwalają zatrzymać na chwilę szybki bieg życia i przez ułamek
    sekundy kontemplować ich piękno. A gdy kwiatów chwilowo zabraknie pozostanie
    prosty w formie i elegancki w wyglądzie wazon.

    https://www.limango-outlet.pl/-/2-wazony-w-kolorze-kremowym-10-x-16-5-x-10-cm-4839983

  • Beata Korpecka

    Pani Moniko :)

    Myślę,że ktoś może wyśmiać moją propozycję,ale wpadły mi w oko te misy https://www.limango-outlet.pl/-/miski-2-szt-batley-2-3349152 piękne,eleganckie,pełna klasy i uroku:) Myślę,że idealnie pasowałyby do butiku,który z pewnością będzie jak te misy-wyjątkowy :) Często chodzę na zakupy do różnych butików i miło mi,gdy personel częstuje mnie czekoladką zapakowaną w ładny,elegancki papierek :) Na tych misach widziałabym czekoladki :) Kupujący nie tylko skorzystałaby z fachowej obsługi i wyszedł zadowolony z zakupów,ale także osłodziłby sobie drogę powrotną do domu :) i z pewnością jeszcze milej zapamiętałby wizytę w Pani butiku :) Te misy cudownie ozdobiłyby wnętrze butiku,a także dodały mi wyrazu :) Ich blask jest zjawiskowy :),a do tego ten rewelacyjny kształt :) byłyby wisienką na torcie :) pozdrawiam i życzę wielu sukcesów :)

  • karolina.orl

    Twoje ubrania, Moniko, są dla mnie stylizacyjnymi jokerami. Niebanalne, ze świetnych materiałów, przykuwające uwagę, z klasą samą w sobie. Patrząc jednak na projekt Twojego nowego butiku, odnoszę wrażenie, że i on potrzebuje swojego „jokera”. W tym przypadku postawiłabym na… czerwone dodatki. Np. na taką półkę: https://www.limango.pl/shop/detail?cid=28487&prodid=5390389

    Pięknie pachnące świece, nowe jedwabne apaszki, a może po prostu próbki materiałów? Ciekawe, co by się na tej półce znalazło ;-)

  • Pingback: A w zasadzie to co u mnie słychać? | BLACK DRESSES – blog lifestylowy()

  • Aleksandra

    Butik w moim rodzinnym mieście skradł moje serce… herbatą (do wyboru była także kawa)! Kobieta ewidentnie prowadzi go z ogromną pasją i swoje klientki traktuje jak królowe – to jeden z niewielu butików w którym spotkałam się z propozycją herbaty i o ile za pierwszym razem nieco krępowałam się skorzystać, o tyle teraz każda wizyta tam wiąże się z ciepłym napojem. Myślę, że to nieco przyczyniło się do jej sukcesu, dlatego polecam taki pomysł a poczęstunek. A jeśli herbata, to i piękne kubki! :) https://www.limango-outlet.pl/steel-function/4-czesciowy-serwis-w-kolorze-bialo-czarnym-do-herbaty-250-ml-2-2952207

  • Kawaler 123

    https://www.limango-outlet.pl/redcartel/lampa-stojaca-century-w-kolorze-bialo-bezowym-a-2-5239682

    Uważam, że lampa stojąca „Century” świetnie skomponuje się z całą aranżacją Butiku urządzonego w stylu nowoczesnym. Jest prosta, ale jednocześnie na pewno nada pomieszczeniu charakter, czyli tak jak Monika lubi najbardziej. Dopełni całości ale nie przytłoczy jej. Cudownie oświetli wieczorami to pomieszczenie i będzie dawała niesamowity efekt!! Nowoczesność, spokój i styl – uwielbiam takie połączenia.

  • Avarati

    Witam, Pani Moniko :)

    Widzę, że wymarzony wystrój jest przedłużeniem Twojego gustu, a także trzeba pamiętać, że projektujesz go razem z panem Romanem :)

    Dorzucę jednak trzy grosze od siebie :) Owszem, minimalizm jest ładny, przykuwający wzrok, ale mi ewidentnie brakuje jakiegoś mocnego punktu, coś, na czym można zawiesić wzrok? (może tak mówię, bo jednak wolę mniej minimalistyczny wystrój). Może jakaś piękna, egzotyczna roślinka, jakaś palma? Albo obraz z jakąś sentencją wielkiego krawca? :)

    • Ubrania będą punktem do zawieszenia oka. To jest najważniejsze w butiku :)

  • anka32a

    https://www.limango-outlet.pl/tomasucci/lampa-stolowa-w-kolorze-bialym-2-4810994

    Według mnie na stolikach brakuje lampy, o takiej jak ta: https://www.limango-outlet.pl/tomasucci/lampa-stolowa-w-kolorze-bialym-2-4810994 ;) Niesamowita lampa, dla której naprawdę można stracić głowę. Ochroni minimalistyczne wnętrze pozornie niewzruszonej konstrukcji butiku, wydobędzie moc swoją delikatnością i podkręci siłę tego miejsca swą subtelnością, wszak nie od dziś wiadomo, że mniej naprawdę znaczy więcej, a prościej jest po prostu piękniej!

  • Edyta7

    Rety! Widzę że koncepcja Butiku zapowiada się obiecująco ! Jestem mile zaskoczona! Ten minimalistyczny a jednocześnie perfekcyjny akcent eleganckiego wystroju budzi we mnie emocje i sprawia, że z chęcią bym tam się wybrała :)

    Przeszukując ofertę LIMANGO natknęłam sie na mebelek który idealnie wtopi się w koncepcję Butiku, ożywi jąi sprawi, że kobiety będą czuły się tu wyjątkowo, niesamowicie i naturalnie. https://www.limango-outlet.pl/really-nice-things/skrzynka-w-kolorze-bialym-na-kwiaty-26-x-56-x-50-cm-2-4093159 skrzynka w kolorze białym na kwiaty-to wystrój wnętrza piękny, wręcz bogaty! Może posłużyć na sposobów wiele, kilka z nich zaproponować się ośmielę. Można w niej umieśić gazety modowe,w stylizacje i sety jakże odlotowe. Możesz na nim stawiać dekoracje, obrazy, certyfikaty czy dodatki – i będzie pasował do Butiku bez żadnej wpadki.

    Myślę że ta skrzynka będzie idealnym odzwierciedleniem klasy, szyku i elegancji. Wprowadzi do Butiku pewną świeżość, nakropi ją iskierką kwintesencji kobiecośi i sprawi, że nie będzie tu „lodowo” a wręcz iście przyjacielsko. Fajne jest to ,że ten przedmiot może być na kilka sposobów wykorzystany – a i tak efekt końcowy będzie udany :) Pozdrawiam Edyta .

  • kochacwszystko

    Cóż ja, zwykły facet mogę doradzić w kwestii wystroju Butiku? Otóż myślałem że nic. No ale! Wszedłem zerknąć na asortyment sklepu Limango i po dwóch godzinach poszukiwań znalazłem coś, co iście doskonale pasuje do wystroju tego wnętrza. I to on, produkt doskonały https://www.limango-outlet.pl/dom-z-pomyslem/lustro-w-kolorze-srebrno-czarnym-2-4346731 . Lutro które oszałamiająco styka się z koncepcją Butiku, nadając charakter indywidualności i przy okazji przydatności. Blackdresses uważam że to stojące lutro będzie nie tylko ozdobą ale i przydatnym elementem W bUTIKU! Ma w sobie urzekającą klasę, perfekcyjnie mieści się w kanonie wybranego stylu wystroju. Nie wtopi się w całość a wręcz przeciwnie, będzie ISKIERKĄ która nada wnętrzu chrakteru! Cóż. To tyle, pozdrawiam :)

  • Dominika Kowalczyk

    https://www.limango.pl/shop/detail?cid=28498&prodid=5408870

    Zawsze z dozą współczucia patrzę na zbitych niczym psy mężczyzn, którzy bez końca oczekują na swe kobiety, buszujące w dżungli wieszaków i przymierzające setki ubrań. Niechże więc drodzy samcy sobie klapną na takim oto pufie, który nie dość, że stylowy, to wygodny, a przede wszystkim pasujący do wizualnej koncepcji butiku!

Dlaczego damskie ubrania są często gorszej jakości niż męskie?

Lipiec 1, 2018

Ten temat chodzi za mną naprawdę od wielu lat. Już jako konsumentka, jeszcze przed założeniem swojej marki modowej, zauważyłam pewną prawidłowość. Powiedzmy sobie, że szłam do znanej sieciówki typu TERA lub M&M. W sklepie znajdował się dział męski oraz dział damski. Na dziale męskim można było dostać wełniane swetry i bawełniane koszule. Na damskim odpowiednikiem była akrylowa narzutka i poliestrowa bluzka. Z narzutki wystawały nitki, natomiast szwy w bluzce były krzywe.

Żeby było śmieszniej, kilka lat później, kiedy już produkowałam swoje koszule, miałam bardzo duży problem ze szwalnią, która szyła zarówno męskie, jak i damskie modele. Nie dało się ukryć, że damskie odszywali w gorszej jakości. Nawet jeśli dałam im dobrą tkaninę, to zawsze gdzieś były niedokładnie wszyte guziki albo krzywe szwy wewnętrzne. Z męskimi nie było tego problemu. W efekcie musiałam zmienić szwalnię.

Gorsza jakość

Nazwijmy rzeczy po imieniu. Damskie ubrania są bardzo często szyte z gorszych tkanin oraz z mniejszą dbałością o szczegóły niż ubrania męskie. Dlaczego?

Domyślam się, że jesteś tym faktem oburzona. Ja też. Powodem, dla którego założyłam własną markę, był fakt, że w żadnym sklepie nie mogłam dostać eleganckiej sukienki uszytej z naturalnej tkaniny. Pewnej zimy szukałam małej czarnej z naturalnego materiału, a wszędzie był tylko poliester. Naprawdę byłam w każdym sklepie w Warszawie. Ekspedientki wręcz się ze mnie śmiały. „Nigdzie pani nie znajdzie takich sukienek” – powtarzały jedna za drugą.

Musisz wziąć pod uwagę, że na tym blogu mamy pewną enklawę. Ty wymagasz jakości i wiesz, czym ta jakość jest. Ale konsumentki w całej Polsce – a raczej na całym świecie (ponieważ słynne zdjęcie z metką „wool” i aż 8% wełny w składzie zrobiłam w Barcelonie) – już niekoniecznie. I dla tych niekoniecznie wymagających, masowych klientek produkuje się masowo ubrania, które spotykamy w większości centrów handlowych.

Masowa klientka jest tu słowem kluczem, ponieważ to ona decyduje o tym, co i jak się szyje. Żadną tajemnicą biznesu nie jest bowiem to, że produkuje się to, co się sprzedaje i czego wymaga klient.

 

SZUKASZ UBRAŃ Z NATURALNYCH TKANIN? POZNAJ MOJĄ MARKĘ HTTP://MONIKAKAMINSKA.COM

 

Masowa klientka

Odpowiedź na pytanie, dlaczego damskie ubrania są często gorszej jakości niż męskiej, należy więc zacząć od pytania: „Jaka jest masowa klientka?”.

Dla masowej klientki robienie zakupów to hobby, cardio i sposób na spotkanie z przyjaciółkami. Niekiedy kilka razy w tygodniu. Najpierw ogląda rzeczy online, później przymierza w  sklepie, następnie kupuje, przymierza w domu, połowę wymienia na coś innego, a tydzień później… znowu idzie do sklepu, kupuje, przymierza wymienia, kupuje, przymierza, kupuje itd. Tak spędza znaczną część wolnego czasu.

Żeby to wszystko miało sens, z tych zakupów trzeba jednak wracać z jakimiś zdobyczami. A jak wracać z czymś nowym z każdych albo prawie każdych zakupów? Trzeba kupować rzeczy tanie. A jak się produkuje rzeczy tanie? Byle jak i z byle czego. I kółko się zamyka. Moda na minimalizm ma się świetnie na Instagramie. W prawdziwym życiu nadal większość masowych konsumentek pragnie mieć bardzo dużo ubrań. To jest taka samonapędzająca się karuzela.

Nie chcę nikogo oceniać, każdy robi z pieniędzmi i czasem to, co chce. Po prostu staram się wytłumaczyć, skąd ta niska jakość. A traktowanie zakupów jako cotygodniowego zajęcia jest jednym z powodów. Żeby masowa konsumentka mogła kupować dużo, to ubrania muszą być tanie, nawet bardzo tanie. A takie mogą powstać tylko z kiepskich tkanin oraz muszą być źle zszyte.

Idąc dalej: skoro typowa konsumentka kupuje dużo, to znaczy, że nie chodzi w tych ubraniach często, bo ma ich tak wiele, że jej jedna bluzka może żyć dwa–trzy prania. To nawet lepiej. Zniszczyła się? Można znów iść na zakupy! Można? Raczej trzeba!

Bariera cenowa

W tym samym czasie masowy mężczyzna robi wszystko, żeby na te zakupy jak najczęściej nie chodzić. Woli więc raz zapłacić kilka tysięcy za dobry garnitur, niż szukać nowego co kilka miesięcy. Dla mężczyzn bardziej opłaca się produkować lepszej jakości ubrania, które będą kosztowały odpowiednio więcej, ale również dłużej posłużą.

I tu dochodzimy do kolejnego powodu niższej jakości. Otóż masowa konsumentka z trudem (albo wcale) przekracza barierę cenową. Taka klientka może wydać w jednym miesiącu pięć razy 100 zł na pięć różnych sukienek, ale nie wyda za jednym razem 500 zł. Ja wiem, że mnóstwo kobiet w internecie deklaruje, że woli oszczędzić i kupić jedną rzecz dobrej jakości niż więcej, ale słabej. Jednak deklaracje w sieci i decyzje przy kasie zakupowej to naprawdę dwie totalnie różne rzeczy. Deklaruje się to, co jest modne, a robi się to, co się chce. Zwłaszcza kiedy nikt nie widzi.

Całą tę spiralę nakręca dodatkowo fakt, że większość gwiazd, celebrytek oraz influencerek nie pokazuje się dwa razy w tym samym. Albo robią to tak rzadko, że kiedy księżnej Kate zdarzy się raz na trzy lata założyć na dwie okazję tę samą sukienkę, to zaraz pojawiają się o tym artykuły na wszystkich stronach plotkarskich. A umysł masowej klientki działa na zasadzie naśladownictwa. Nawet nie chcecie wiedzieć, ile razy usłyszałam od kobiet, że nie można pójść na dwa wesela w tym samym. Bo co rodzina powie?

Trendy

Ostatni element, na który chciałam zwrócić uwagę, to ekstremalnie szybko zmieniające się trendy w modzie damskiej. W lipcu pastele, w sierpniu paski, we wrześniu krata. Jeśli masowa klientka dąży do tego, żeby cały czas wyglądać modnie, to musi kupować mnóstwo nowych ubrań, a żeby nie zbankrutowała, to te ubrania muszą być tanie. A jak się produkuje tanie ubrania? Odpowiedź na to pytanie już  znacie.

To naprawdę jest gigantyczne błędne koło, z którego szybko się nie wyplączemy. Misją mojej marki (Monika Kamińska) jest walka z bylejakością, która nas zalewa, ale to wcale nie jest proste. Nie zmienię nagle na całym świecie podejścia kobieta do robienia zakupów. W modzie damskiej nie ma czegoś takiego jak granatowy garnitur w modzie męskiej. Pewnie myślicie, że odpowiednikiem jest mała czarna, ale to nieprawda. Granatowe garnitury mogą być dwa: jednorzędowy i dwurzędowy. Już naprawdę w porywach cztery: z wełny zimowej oraz z letniej, chociaż da się oczywiście kupić jeden z całorocznej. A jak jest z małą czarną? Może być na cienkich ramiączkach, na grubych, z krótkim rękawem, z rękawem do łokcia, z rękawem ¾, z długim rękawem, z rękawem dzwonkowatym, do połowy uda, przed kolano, do połowy kolana, za kolano, do połowy łydki, do kostki, do ziemi, ołówkowa, z ¼ koła, z ½ koła, z pełnego koła, wykończona koronką, z dekoltem V, z dekoltem U, z dekoltem w łódkę, z dekoltem na plecach… Możliwości jest tyle, że naprawdę bloga by mi nie starczyło, żeby wszystkie wymienić.

Napędzanie sprzedaży

Sieciówkom po prostu nie opłaca się produkować dla kobiet ubrań, które są dobrej jakości. Sieciówki muszą napędzać sprzedaż, więc iść w ilość, a nie w jakość. Sukienka, która nie niszczy się (!) po jednym sezonie, nie jest dobrym rozwiązaniem biznesowym. I mówię to jako osoba, która takie (czyli nieniszczące się po jednym sezonie) sukienki sprzedaje. Mam świadomość tego, że więcej zarobiłabym, gdybym drastycznie obniżyła jakość. Jeśli obserwujesz uważnie moją markę, to możesz zauważyć, że czasem przez sześć lub więcej miesięcy nie wprowadzamy żadnego nowego modelu sukienek do sprzedaży ready-to-wear. Tak jest w tym momencie. Robimy to świadomie, ponieważ nie zależy nam na szybkiej modzie. Wiosną i latem było dużo nowych sukienek, ale jesienią stawiamy na akcesoria (możesz je kupić tutaj), szyjemy garnitur dwurzędowy w kratkę księcia Walii oraz niesamowicie ciepłe płaszcze z grubej, angielskiej wełny. Ale to są ubrania, których nie trzeba wymieniać co miesiąc. Wolę zainwestować w tkaninę, konstrukcję i szwalnię niż w 72 920 byle jakich produktów. Robię to kosztem tego, że nigdy nie osiągnę takiej skali sprzedaży jak sieciówki. A musisz wiedzieć, że naprawdę  duże pieniądze w modzie robi się na ilości, a nie na jakości. Brutalna rzeczywistość biznesu.

Wyjście z sytuacji?

Cóż, mam nadzieję, że trochę rozjaśniłam temat. Generalnie najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji jest uważne czytanie metek wewnętrznych ze składem, oglądanie szwów i dotykanie jak największej ilości ubrań. W pewnym momencie wyrobisz sobie takie wyczucie, że pocić będziesz się już od samego dotykania poliestru. A jeśli przy okazji uświadomisz koleżankę, czym się różni naturalna tkanina od sztucznej, to może za kilka(-naście) lat uda nam się zmienić rynek.

 

SZUKASZ UBRAŃ Z NATURALNYCH TKANIN? POZNAJ MOJĄ MARKĘ HTTP://MONIKAKAMINSKA.COM

 

 

 

Przejdź do komentarzy
Obserwuj mnie na Instagramie @blackdressesblog

 Czasem mam słabą silną wolę  Namawiałyście mnie, namawiałyście i udało się. Ruszyła przedsprzedaż butów Blissful Black. Do 20 lipca możecie je zamówić w sklepie online @monikakaminska_official To ostatnia tura produkcji tego modelu, więc nie zwlekajcie  Jeśli nie jesteście pewne rozmiaru to zapraszamy do butiku przy Niecałej 7 w Warszawie, tam doradcy pomogą go dobrać (pon. - pt.: 11.00 - 19.00, sob. 11.00 - 15.00) A jeśli do butiku macie za daleko to piszcie na info@monikakaminska.com lub dzwońcie 531 880 233, również pomożemy dobrać rozmiar! #shoes #instashoes #buty #czarnebuty #details #ootd #detailsgoals #ootdgoals #streetstyle #streetstyleluxe #shoeslovers  Moja stylizacja z pierwszego dnia #pittuuomo94 była niezwykle soczysta, dlatego szukałam do niej odpowiedniej letniej biżuterii. Idealnie sprawdziła sie się kolelcja Saint Tropez @wkruk1840 ktora jest połączeniem delikatnego złota i mieniących się w słoncu cyrkonii ☄ #wkruk #krukbizuteria #zlotypierscionek #zlotekolczyki #roze #roses #jewellery #jewelleryinspiration #onthewhitetable #details #flowerlover #flowers #flatlay #pittiwoman #pittiuomo #pu94 #pittiuomo #pittiuomo94
 A smile is the prettiest thing you can wear 🤗🤗🤗 Bluzka w słoniki (zostały już tylko ostatnie sztuki) @monikakaminska_official #smile #warszawa #warsaw #summermood #summerstyle #ootdgoals #ootd #streetstyleluxe #streetstyle #elegantstyle #minimalstreetstyle #minimal #vsco #chill  Kiedy pierwszy raz trafiłam do Vogue, pomyślałam: "Przypadek". Kiedy trzynasty raz trafiłam Vogue to pomślałam: "Okay, trzynaście razy przypadek"  Piećdziesiąt innych publikacji? Jak bardzo PRZYPADEK. 30 tysięcy ludzi na Pitti Uomo. Kilkadziesiąt zdjęć w Vogue (szanse jak na wygranie w totka), a ja nadal uważam, że to przypadek? Pewnie modnie jest umniejszać swoje zasługi, ale tym razem jako Wasz insta-bełko-coach powiem Wam jedno: nie przypadek, a praca. I tylko / aż tyle. Nie ma drogi na skróty. @aeweou dziękuję za ekspresowe kolaże  #pittiuomo #pitti94 #pu94 #pitti94 #streetstyle #firenze #streetstyleluxe #womaninsuit #womansfashion #elegantstyle #pittiwoman #pittiphotos #pittipeople #ootdgoals #ootd #ootd
 A teraz napiszę coś bardzo mało popularnego - Cinque Terre mnie nie zachwyciło. ZA DUŻO LUDZI. Piękne widoki, ale przeciskanie się pomiędzy turystami to jednak nie mój styl. Poza tym mam dziwne wrażenie, że akurat ta część Włoch lepiej wygląda na zdjęciach niż na żywo. #problemypierwszegoswiata #cinqueterre #italyphotos #italy #italianmoments #italiandream #italiandays #travel #vscoitalia #vscotravel  To, że razem pracujemy i jeszcze nic nie wybuchło jest największym sukcesem polskiej blogosfery 🤣 Jesteśmy trochę jak Włoch z północy i Włoch z południa. Do wszystkiego mamy inne podejście, na szczęście na koniec dnia zawsze okazuje się, że chodzi nam o to samo  Kiedy kilka lat temu @zackroman_official pokazał mi różnicę między wełną, a poliestrem żadne z nas się nie spodziewało, że kiedyś codziennie rano będziemy spotkać się w jednym butiku. To jest nasze piąte wspólne Pitti i jednocześnie rok działalności Niecałej 7. Niesamowite jak założenie bloga może zmienić całe zawodowe życie. • P.S. Obydwie lniane marynarki są z kolekcji ready-to-wear i możecie kupić je online oraz w naszym butiku przy Niecałej 7. • fot. @thestylestalkercom ❤ #pittiuomo #pu94 #pitti94 #pittiimmagine #pittipeople #firenze #streetstyle #streetstyleluxe #ootdgoals #ootd #ootdinspo #elegantstyle #linenjacket #len #lnianamarynarka #safaristyle #safarijacket #pittipeople #pittiwoman
 First I drink coffee. Then I do the things. ☕☕☕ Nie wyobrażam sobie wyjścia z domu bez śniadania i kawy. A raczej nie wyobrażam sobie wyjścia z domu bez spokojnego wypicia kawy. Cały dzień mogę być w biegu i załatwiać milion spraw, ale 15 minut na kawę codziennie rano to czas tylko dla mnie. Na blogu (link w bio) możecie przeczytać tekst o tym jak robić w domu kawę we włoskim stylu. #delonghi #coffee #coffelover #coffeeinspo #mandaymorning #delonghipolska  Za takich ludzi i takie zdjęcia uwielbiam Pitti Uomo ❤ Regram @stylealertsa #pitti #pittiuomo94 #pu94 #pittiuomo #firenze #streetstyle #classy #suits
 There is no magic in magic, it is all in the details  ring: @wkruk1840 #wkruk #pittiwoman #pitti94 #pitti #pittiuomo #pu94 #pittiphotos #ring #goldring #pierscionek #zlotypierscionek #jewelleryinspiration #jewellery #details #cultgaia #suit  Cztery lata temu oddałabym wszystkie pizze świata za to, że nigdy nie założę niczego we wzorki. We wrześniu ubiegłego roku podczas targów tkanin w Paryżu zobaczyłam te zebry i przepadłam  Korzystając z tego, że tkanina jest niesamowicie lekka i przewiewna wymyśliłam koszulę z podpinanymi rękawami w stylu miejskiego safari. Jest już dostępna online oraz w butiku @monikakaminska_official #ootdgoals #shirt #streetstyle #ootd #luxuryfabrics #womansfashion #ootdinspo #safaristyle #warsaw #warszawa #summermood #summerstyle #fashionbloggers